Magyar Természetjáró Szövetség weboldalai MTSZ Turista Magazin TuristaShop TEKA-kártya Kéktúra Galyatető Turistacentrum Gerecse50 A kéktúrázás napja
Choose a language

/ The view from Szent György-hegy with Tóti-hegy and Gulács
    Photo: Péter Farkas, MTSZ Magyar Természetjáró Szövetség
  • / A Szent György-hegy teteje a déli lejtők felől
  • / The view from Kőkapu (below the peak of Szent György-hegy)
  • / The view from Kőkapu (below the peak of Szent György-hegy) with Somló-hegy in the distance (UL corner)
    Photo: Péter Farkas, MTSZ Magyar Természetjáró Szövetség
  • / A Kasza Béla esőbeálló nem messze a Szent György-hegy csúcsától
  • / A Szent György-hegy csúcsáról kivehetőek a Badacsony bazaltorgonái is
Fantasztikus balatoni panoráma várral, vízzel, szőlőkkel és sziklaformákkal a második legnagyobb tanúhegy tetejéről.

A Szent György-hegy tetején tábla segíti az alant elterülő táj elemeinek azonosítását. Széles a panoráma a Balatonra, melynek vízfelületébe beletakar a hatalmas Badacsony, és a szerényebb méretű, éppen köztünk és a víz közt emelkedő két szigligeti magaslat. Láthatjuk a Gulácsot is. Ha figyelmesebben megnézzük a Badacsonyt, jól kivehető a bazaltsapka szélén csupaszon álló bazaltorgonasor - melyek Szent György-hegyi rokonai pár méterre sötétlenek tőlünk. Ha jobbra fordulunk, a Keszthelyi-hegység alacsony, mégis markánsan környezetük fölé emelkedő vonulatait látjuk, ahogy belesimulnak a Balaton medencéjébe.

A Szent György-hegy tanúhegy: azaz a tetején szétterülő bazaltsapka védte meg a lepusztulástól. Ezáltal őrzi az egykori felszín magasságát, és ennek köszönhetjük, hogy ilyen magasságból nézhetünk körül a Tapolcai-medencében. A lapos vulkáni kőlepény miatt viszont csúcsra ne számítsunk, a hegytetőn apró füves platót találunk.

Ha az ösvényen továbbmegyünk kelet felé, egy másik kilátópontot találunk. Innen még teljesebb a kilátás a többi tanúhegy és a Bakony felé.

Open from

open today
Egész évben szabadon látogatható.
Profile picture of Áron Dömsödi
Author
Áron Dömsödi
Updated: August 04, 2020

Public transport

• Tapolcára a Balaton északi partján közlekedő vonatokkal vagy távolsági buszokkal érkezhetünk.
  • Nemesgulács-Kisapáti vasúti megállóhely az északi parti Tapolca-Székesfehérvár vasútvonalon található.
  • Kisapáti, dűlőút megállóhely Tapolca vagy Szigliget irányából közelíthető meg busszal.
  • Indulhatunk Kisapáti, autóbusz-váróterem megállóból is.
  • Raposka, bejárati út buszmegállót legegyszerűbben Tapolcáról érjük el.

Getting there

• Tapolca belvárosából az Országos Kéktúra K jelzésén jutunk el a bazaltorgonákhoz, az autóbusz-pályaudvarról szintén válasszuk a K jelzést! A bazaltorgonák után le kell térnünk jobbra, a K▲ jelzésre! (5,5 km, 286 m szintemelkedés.)
  • Tapolca vasútállomásáról, ha csak nem kéktúrázunk, a P jelzés a leggyorsabb lehetőségünk a csúcshódításra.  A bazaltorgonák után váltsunk balra a K▲ jelzésre! (6 km, 320 m szintemelkedés.)
  • Kisapáti, dűlőút buszmegállóból a K és P jelzésen indulunk észak felé, átvágunk a szőlők közt, és ahol a hegylábon a K jobbra, a P balra tér, válasszuk a P jelet! A turistaútba hamarosan jobbról csatlakozik a K▲ jelzés, ezen érjük el a csúcsot. (3,7 km, 284 m szintemelkedés.)
  • Nemesgulács-Kisapáti vasútállomásról és Kisapáti buszmegállójából a Z jelzés kalauzol el a Szent György-hegy tetejére, csak a Kaán Károly kulcsosháznál kell áttérnünk a K jelre, hogy azon gyalogoljunk a K▲ kiágazásáig. Erre váltva érünk fel a csúra. (3,5 km, 280 m szintemelkedés.)
  • Raposka, bejárati úttól induljunk kelet felé a Z jelzésű turistaúton! Kövessük az aszfaltot a S jelzés megpillantásáig! Ezen gyalogoljunk előre, majd a P jelen forduljunk balra, fölfelé a hegyre! Ahol a P turistaútból jobbra kiágazik a K▲, ott váltsunk is utóbbi jelre! Ez vezet fel a tetőre (2,3 km, 262 m szintemelkedés).
  • A Raposkához közeli parkolóból startolva a S jelzésen induljunk előre, majd a P jelen forduljunk balra, fölfelé a hegyre! Ahol a P turistaútból jobbra kiágazik a K▲, ott váltsunk is utóbbi jelre! Ez vezet föl a tetőre (1,1 km, 148 m szintemelkedés).

Parking

• Raposka hegy felőli végén ágazik ki egy út, amely a hegy felé tart. Ennek végén találunk ingyenes parkolót.
  • A Tapolca-Kisapáti beköőútról a (Tapolca felől közelítve) Papmajor után letérve jobbra, a K útvonalán haladhatunk autóval egy földúton majdnem a kulcsosházig. Innen rövid emelkedőn érkezhetünk meg a csúcsra.

Coordinates

33T 686687 5190434
w3w
///docked.hindering.sashimi
Arrival by train, car, foot or bike

Routes to this place

410 m
Show in map

Nearby Points of Interest

These suggestions were created automatically.

Questions and answers

Ask the first question

Do you have questions regarding this content? Ask them here.

Reviews

Write your first review

Help others by being the first to add a review.

Photos from others

9.2 km
3:00 h
484 m

Panoramic loop trail on Szent György-hegy, an extraordinary butte with basalt columns, 4 beautiful chapels at the bottom of the hill, Kaán Károly ...

from Szilárd Dr. Szentes,   MTSZ Magyar Természetjáró Szövetség
Hiking Trail · Lake Balaton
Tapolcai-medence tanúhegyei
Top difficult
48.4 km
15:00 h
1,913 m
1,752 m

Egy túra ami körbekerüli a Tapolcai-medence tanúhegyeit és nevezetességeit. Akár egy levegővel akár több részletben.

from Márton Leitold,   Outdooractive Editors
Endurance Hike · Lake Balaton
BALATONTÚRA Tanúhegyek - Tanúhegyek 50
57 km
13:00 h
1,982 m

A Tanúhegyek teljesítménytúra leghosszabb távján igen alaposan megismerkedhetünk a Balaton-felvidékkel. Sorra megmásszuk a Badacsonyt, a Tóti ...

from Viktor Szőke,   MTSZ Magyar Természetjáró Szövetség
Hiking Trail · Balaton-medence
Tapolca - Badacsonytördemic (OKT-05.)
Top easy Stage 5 open
17.1 km
5:00 h
395 m
410 m

„How much peace and delight and how much to see and learn this land provides…” – wrote geologist Róbert Reichert in 1936. And yes, this is an ...