Magyar Természetjáró Szövetség weboldalai MTSZ Turista Magazin TuristaShop TEKA-kártya Kéktúra Galyatető Turistacentrum Gerecse50 A kéktúrázás napja
Vybrať jazyk
Naplánovať výlet Skopíruj trasu
MTB odporúčaný výlet

Menekülés a városból az erdőbe

· 2 reviews · MTB · Budai-hegység
Zodpovedný za tento obsah
Magyar Természetjáró Szövetség Overený partner  Výber prieskumníkov 
  • Kilátás Mária-hegy tövétől Pesthidegkút irányába
    / Kilátás Mária-hegy tövétől Pesthidegkút irányába
    Fotografia: Németh Ádám, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / Az Ördög-árok mentén kanyarog utunk.
    Fotografia: Németh Ádám, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / Városi szakasz a Hűvösvölgyi út mentén
    Fotografia: Németh Ádám, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / A volt reptér végén magasodik a Homok-hegy
    Fotografia: Németh Ádám, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / A bringás befér, az autók nem.
    Fotografia: Németh Ádám, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / A jelzés kopott, de az ösvény könnyen követhető a Hangár felé közeledve
    Fotografia: Németh Ádám, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / Becsatlakozunk a környék klasszikus ösvényébe, a "gázvezeték" menti csapásba
    Fotografia: Németh Ádám, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / Bringások számára kijelölt út a Tök-hegy alatt
    Fotografia: Németh Ádám, Magyar Természetjáró Szövetség
m 300 200 100 20 18 16 14 12 10 8 6 4 2 km
Van, mikor nincs idő vagy kedv távolabbra utazni, de bringáznánk egy jót. Budapest szerencsés fekvéséből adódóan ezt akár terepen is megtehetjük bőven a közigazgatási határon belül.
Stredná
Trasa 21,3 km
2:15 hod
272 m
253 m

Kevés olyan többmilliós fővárost találni, ahol a belvárosból belátható időn belül kerékpárral, de akár még futva is valódi erdőben találhatjuk magunkat. Ilyen szempontból Budapest kivélteles adottságokkal rendelkezik, hiszen nem néhány hektáros telepített parkerdőről beszélünk, hanem vérbeli, vadban gazdag hegyekről, erdőkről.

Ezt kihasználva érdemes néha pár órára kiszakadni a hétköznapok rohanásából, és egy alapos átmozgatás mellett kiszellőztetni a fejünket. A kezdeti aszfaltot gyorsan magunk mögött tudva kényelmes és biztonságos erdei utakon tekerhetünk, ahol sem a meredekség, sem a technikai kihívás nem lehet szűk keresztmetszet azok számára, akik már valaha bicikliztek terepen.

Autorov tip

  • Ha esetleg nagyon jó erőben vagyunk, és nem szeretnénk vonatozni, akkor a kék jelzésen tekerjünk tovább Pilisborosjenő felé. Később elérjük a Kis-Kevély lábát, ahol a piros kerékpáros jelre kanyarodva jobbra Budakalász felé haladhatunk. A településre leérve pedig a HÉV segítségével juthatunk vissza a kiindulási pontra.
Profilový obrázok používateľa Ádám Németh
Autor
Ádám Németh
Aktualizované: 2019-01-25
Obtiažnosť
S1 Stredná
Technika
Vytrvalosť
Zážitok
Krajina
Najvyšší bod
368 m
Najnižší bod
102 m
Odporúčané ročné obdobie
jan
feb
mar
apr
máj
jún
júl
aug
sep
okt
nov
dec

Bezpečnostné opatrenia

  • Az első kilométereken a városi szakaszban számos helyen a bringút forgalmas helyeket keresztez. Itt mindig nagyon óvatosan közlekedjünk!
  • Városmajor környékén és a 61-es villamos vonala mellett is keresztezünk sínpályát kétkeréken. Nagyon alattomos helyzet ez, sokszor esés a végeredménye. Mindig próbáljuk a lehetőségekhez képest leginkább derékszögben keresztezni a síneket.

Tipy a rady

štart

Budapest (102 m)
Súradnice:
DD
47.504371, 19.039636
DMS
47°30'15.7"N 19°02'22.7"E
UTM
34T 352372 5263078
what3words 
///ports.stuffing.desire

ciel

Üröm

Podrobný popis cesty

Itiner:

  • Csalogány utca - Széll Kálmán tér, majd innen kezdve egész túránk során a kék kerékpáros piktogramot követjük a végcélig

Útvonal részletesen:

Miután kigyönyörködtük magunkat a csodás városi kilátásban a Batthyány téren, pattanjuk nyeregbe és induljunk el a Margit-híd irányába. Legegyszerűbb, ha egyből a Csalogány utcánál balra fordulunk, innen egyenes út vezet a Széna térre, s kerékpáros nyom is véd minket. (Ha szeretnénk kerékpárúton haladni, akkor három utcával tovább gurulva a Kacsa utcában tekerjünk fel.)

A Retek utca kerékpárútján óvatosan haladjunk, itt mindig nagy a forgalom. A Szilágyi Erzsébet fasoron már nyugodtabb helyen közlekedhetünk, itt inkább a sínek keresztezésével legyünk óvatosak. Figyeljünk a kék kerékpáros jelzésre, mert a Hűvösvölgyi utat egy idő után elhagyja, jobbra térjünk le egy csendes kis utcába. Párhuzamosan haladunk az Ördög-árokkal, majd egy újabb jobbra kitéréssel keresztezzük is azt. A következő utcában pedig végre elérjük az erdő vonalát és búcsút mondhatunk a városnak.

Belvárosból a Budai-hegységbe nyúlfarknyi idő alatt

Az árok mentén elindulva szép nagy ívben megkerüljük a Nyéki-hegyet. A hegy déli oldalán döngölt fehér murván kényelmesen haladhatunk, majd néhány utca erejéig átmenetileg az erdő szélén húzódó utolsó utcában kerekezünk. Innen jobbra visszatérve a fák közé vegyünk lendületet, mert szuszogós kaptatón kell komoly erőt kifejtenünk. A volt reptér oldalához érve a kaptató kisimul, balról pedig egy pihenőben fújhatjuk ki magunkat és egy kis frissítés sem árthat.

A Nyék túlsó felét is körberajzolva a Homok-hegy árnyékában érjük el a Határ-nyerget, ami a környék legtekintélyesebb csomópontja. Ezáltal nem is könnyű elsőre megtalálni a megfelelő ösvényt a csillag irányba kiágazó számos út közül. Keressük a kék bringás jelet, ami a reptér felett, s a gázvezeték alatt fog minket egy meglehetősen hangulatos csapáson vezetni. A Hangár épülete mellett csatlakozunk be a hagyományosan Panoráma-körnek nevezett népszerű útvonalba. A S jelzést követve agyagos, néhol kissé kimosott ösvényeken érünk a Virágos-nyereghez.

Erdőszéli utcák, házak

Innen Gercse üdülőövezetének csendes, kavicsos szekérútjain tekerünk tovább. Rövid időre búcsút mondunk a Csúcs-hegy – Kálvária-hegy hosszanti vonulatának, és bozótos, mezős tájban földúton kerekezünk tovább. Az elektromos felsővezetékek árnyékában kerüljük meg a csúcsán három kereszttel ékesített Kálvária-hegyet, majd egy kisebb csomóponthoz érünk. Itt továbbra is a kék jelnél maradva jobbra tartunk és határozottan ereszkedünk Solymár irányába. A túra legmeredekebb lejtője végén érjük el az aszfaltot és a téglagyárat.

A gyárnál jobbra fordulva a sínekkel párhuzamosan haladunk Budapest irányába, majd kb. 1 kilométer után balra meg is pillanthatjuk az Ürömi vasútállomást, ahonnan könnyen visszajuthatunk Budapestre.

 

Poznámka


všetky záznamy na chránených územiach

Verejná doprava

Ľahko dostupné mestskou hromadnou dopravou

Kiindulási pontunk, a Batthyányi tér északi irányból megközelíthető a H5-ös hévvel közvetlenül. Vasúttal is viszonylag közel tudunk jutni ehhez a ponthoz, hiszen a Déli pályaudvar és a Nyugati is meglehetősen közel van ide.

Parkovisko

Autóval nem túl szerencsés a kezdőpontra utazni, hiszen meglehetősen kevés a parkolóhely és az is fizetős. Érdemes valahol kintebb lerakni a gépjárművet és bringával vagy pl. HÉV-vel megközeliteni a teret.

Súradnice

DD
47.504371, 19.039636
DMS
47°30'15.7"N 19°02'22.7"E
UTM
34T 352372 5263078
what3words 
///ports.stuffing.desire
Príjazd vlakom, autom, pešo alebo na bicykli

Vybavenie

  • Minden kerékpáros túrán legyen nálunk pótbelső, pumpa, gumileszedő és néhány alapvető szerszám arra az esetre, ha technikai problémánk adódna.
  • Hegyikerékpározás közben különösen ajánlott a sisak viselete!
  • Mindig megfelelő mennyiségű élelemmel és innivalóval induljunk útnak!

Otázky a odpovede

Opýtať sa prvú otázku

Chcel/a by si sa opýtať autora otázku?


Recenzie

4,0
(2)
D Mate
2019-04-19 · Community
Ha nézelődni is megállsz az a két óra, simán 5-6-7óra mire vissza érsz pestre. Nem hobby bringásoknak való terep, táv.
Zobraziť viac

Fotografie iných


hodnotenie
Obtiažnosť
S1 Stredná
Trasa
21,3 km
Trvanie
2:15 hod
Stúpanie
272 m
Klesanie
253 m
Ľahko dostupné mestskou hromadnou dopravou Lineárna trasa

Štatistika

  • Obsah
  • Zobraziť obrázky Skryť obrázky
Funkcie
2D 3D
Mapy a chodníky
Trvanie : hod.
Trasa  km
Stúpanie  m
Klesanie  m
Najvyšší bod  m
Najnižší bod  m
Pohybom šípok k sebe umožníte zmenu výrezu
Logo emmi Logo agrar Logo bethlen Logo mol Logo otp