Magyar Természetjáró Szövetség weboldalai MTSZ Turista Magazin TuristaShop TEKA-kártya Kéktúra Galyatető Turistacentrum Gerecse50 A kéktúrázás napja
Vybrať jazyk
Zdieľať
Záložka
Vytlačiť
GPX
KML
Naplánovať výlet Skopíruj trasu
Vložiť
Fitness
Diaľková turistika Konštrukcia

Mindszent vá. – Szarvas (AK-05.)

Diaľková turistika · Die Puszta und der Theiß-See
Zodpovedný za tento obsah
Magyar Természetjáró Szövetség Overený partner  Výber prieskumníkov 
  • Végtelen út az Alföldi Kéktúrán
    / Végtelen út az Alföldi Kéktúrán
    Fotografia: Márk Tassy, Magyar Természetjáró Szövetség
  • /
    Fotografia: Márk Tassy, Magyar Természetjáró Szövetség
  • /
    Fotografia: Márk Tassy, Magyar Természetjáró Szövetség
  • /
    Fotografia: Márk Tassy, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / Alföldi tanyavilág
    Fotografia: Márk Tassy, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / Vegyesbolt Tompaháton
    Fotografia: Márk Tassy, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / Bolza-kastély a szarvasi Holt-Körös partján
    Fotografia: Márk Tassy, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / Mindszenti vasútállomás
    Fotografia: Márk Tassy, Magyar Természetjáró Szövetség
m 200 150 100 70 60 50 40 30 20 10 km Mindszent vasútállomás (AKPH_19) Szarvas (AKPH_24_1) Nagymágocs (AKPH_21) Szarvas (AKPH_24_2) Gádoros (AKPH_23_A) Ördöngös (AKPH_19_B) Árpádhalom (AKPH_22) Tompahát (AKPH_20) Eperjes (AKPH_23_B)

A Tisza-parti Mindszentről egy többnapos túra keretében Szarvas határáig gyaloglunk. Végre teljes valójában megismerkedünk az Alföld igazi arcával. Végtelennek tűnő szántókon vágunk át, közben a tekintetünk sok esetben a távoli látóhatárig egyetlen akadályba sem ütközik. A terebélyes földeken, kígyózó gátakon húzódó utak mentén ez talán a legkevesebb árnyékkal bíró része az Alföldi Kéknek.
Stredná
75,3 km
18:50 hod
45 m
45 m
Mindszentről indulva a halastavat megkerülve jutunk ki a 45-ös főútra. Rövid kitérőt teszünk a Ludas-halomra, aztán Ördöngösre vezet az utunk. A mezőkön átvágva érkezünk meg Tompahátra, majd további szántóföldek után Ótompahátra. Nagymágocson kitérőt teszünk a Károlyi-kastélyhoz, majd Árpádhalom felé indulunk tovább, ahonnan hosszú, árnyékmentes mezei utakon érjük el Gádorost, aztán egy keskeny aszfaltúton Eperjest. Mezőkön, csatornapartokon jutunk el félnapi túra végén Szarvasra, ahol az Alföldi Kéktúra 5. szakasza végződik. Érdemes legalább fél napot rászánni a városra a sok érdekes látnivaló miatt.

Autorov tip

Szakaszhosszok bélyegzőtől bélyegzőig (kilométerben):

Mindszent vá.  15,9  Ördöngös  7,2  Tompahát  9,1  Nagymágocs  8,6  Árpádhalom  8  Gádoros  6,3  Eperjes  20,2  Szarvas

Ajánlott köztes ki- és beszállási pontok az útvonal mentén:

  • Tompahát (AKPH_20): Tompahát, központ buszmegálló (Szentes felé)
  • Nagymágocs (AKPH_21): Nagymágocson több helyen is megáll a busz: Károlyi kastély, Községháza, Sportpálya, Kossuth utca - Szentes és Budapest felé utazhatunk innen

  • Árpádhalom (AKPH_22): Árpádhalom, magtároló buszmegálló (Orosháza és Szentes felé)

  • Gádoros (AKPH_23_A): Gádoros vasútállomás (Szentes–Orosháza viszonylat)
  • Eperjes (AKPH_23_B): Eperjes, községháza buszmegálló (Orosháza, Nagyszénás és Szentes felé)

Érdekes látnivalók útközben :  

  • Ludas-halom
  • Nagymágocs, Károlyi kastély
  • Szarvas, Csáki kastély és arborétum
  • Szarvas, Erzsébet liget
  • Történelmi Emlékút és a Történelmi Magyarország középpontja

Obtiažnosť
Stredná
Technika
Vytrvalosť
Zážitok
Krajina
Najvyšší bod
85 m
Najnižší bod
75 m
Odporúčané ročné obdobie
jan
feb
mar
apr
máj
jún
júl
aug
sep
okt
nov
dec

Bezpečnostné opatrenia

  • Mivel sokszor több órát is gyalogolunk két lakott hely között, vigyünk magunkkal megfelelő mennyiségű ételt és italt. Nem árt gondoskodni a nap elleni védelemről sem, mert helyenként nem találunk árnyékot. 

štart

Mindszent vasútállomás (79 m)
Súradnice:
DD
46.524683, 20.192101
DMS
46°31'28.9"N 20°11'31.6"E
UTM
34T 438036 5152663
what3words 
///language.emulation.sled

ciel

Szarvas, Körösvölgyi Látogatóközpont

Podrobný popis cesty

Pecsételünk a mindszenti vasútállomás pénztárablaka mellett a falra szerelt dobozában fellelt kéktúra bélyegzővel, aztán a hátunkra kapva a zsákot nekiindulunk mostani, Mezőtúrig vezető túránknak. Kisétálunk az állomásépületből a rövid Vasút utcán a Nyomás sorra, jobbra térünk, s pár lépéssel megérkezünk a következő útkereszteződésben az Alföldi Kéktúra útvonalára. A jelzések balról, nyugat felől érkeznek a Csokonai utcán és északnak fordulnak a Napkelet utcára. Rátérünk a Napkelet utca járdájára, elbaktatunk a régi temető szabályos sorokban álló kőkeresztjei mellett. Néhány perc alatt elérünk a Mihási út elágazásához, de nem itt megyünk át a síneken, hanem még továbbsétálunk a sínek mentén nagyjából 700 métert. Itt a vasúti átjárón átkelünk, és többször irányt váltva, a halastavat megkerülve érkezünk ki a Szegvár felől érkező műútra. Itt jobbra fordulunk, a hosszú egyenes szakasz beletorkollik a forgalmas 45-ös főútba. 

A közelben áll balra az úttól a Ludas-halom, tetején egy kőkereszttel. Pár száz lépésnyire az út mellett álló halomnál kis gyalogút vezet fel a tetején álló kereszthez. Érdemes megtenni a rövid kitérőt, mert a szántóföldekből mindössze néhány méterrel kiemelkedő púp tetejéről belátható az egész környék.

Az Alföldön hajdanvolt mintegy negyvenezer kunhalom nagy része a mezőgazdasági művelés miatt már eltűnt. A kisebbeket egyszerűen felszántották, sokat befásítottak, párat pedig homokbányának használtak, és elhordták anyagukat építkezésekhez. Mára csak a legnagyobbak maradtak meg. Létrehozásukat korábban a kunok műveinek tartották – a nevük is erre utal –, de napjainkra kiderült, hogy több, ezen a vidéken élt nép is emelt ilyeneket. Szerepük változó volt: előfordultak közöttük lakóhalmok, őrhalmok, halomsírok és határhalmok is. Sokszor különleges ezen kiemelkedések növény- és állatvilága: mivel soha nem voltak megművelve, megtalálhatóak rajtuk a puszta eredeti növényei: többek között a taréjos búzafű és a heverő seprűfű. A kunhalmok vonzzák a ragadozó madarakat is, mert jelentős az ürge- és hörcsög populációjuk. Pár perc nézelődés után visszaereszkedünk a főút szélére, ott folytatjuk az utunkat.

Szerencsére innen már hamar elérjük a letérést egy jobbra kiágazó, jól kijárt földút formájában. Ezen néhány száz lépés után magunk mögött hagyjuk a forgalom zaját. Ismét szántók között járunk. Előrepillantva már látjuk legközelebbi uticélunk, Ördöngös néhány házát. A majornál, közel a haranglábhoz találunk egy kéktúrás információs táblát, és azon a bélyegzőt. Pecsételünk, majd folytatjuk utunkat, ami balra törik, észak felől kerül meg egy szögletes erdőfoltot, túlsó sarkán elérjük a falucska bekötőútját. A keskeny aszfaltcsíkon beballagunk a lazán épült településre.

Kanyargósan vágunk át a házak között. Elmarad mellettünk egy bekerített telken álló harangláb, véget ér az aszfalt, végül egy mezőgazdasági bázis mellé érkezünk meg. A telek délnyugati sarkát megkerülve érjük el azt a hosszú, egyenes földutat, amin a következő háromnegyed órában megyünk majd. Először végigballagunk a telephely déli kerítése mentén, aztán újra szántóföldek következnek. Utunk jobb oldalán feltűnik egy nyílegyenes, pangó vizű csatorna, melynek partján hosszan baktatunk. Balra a megművelt földek után egy erdőfolt következik. Utunk a fák és az árok között vezet tovább.

Az erdőfolt délkeleti sarkán, az útelágazásban észak felé fordulunk, végigjárva a pagony keleti peremét is. A következő, belső erdősarkon jobbra térünk 5-600 lépés erejéig. Elballagunk egy tanya mellett, aztán újabb balkanyar jön, amin elérjük Tompahát kopott aszfaltozású bekötőútját. Elindulunk a távolban már látható házak felé. A bélyegzőt szokásos acéldobozkájában rögtön a falu elején, az úttól balra álló vegyesbolt ablakánál találjuk. Pecsételés után érdemes leülni a bolttal egy épületben lévő falusi kocsma külső asztalai mellé szusszanni egyet.

Továbbindulva hamar átvágunk Tompaháton, pár perc alatt elérve a település legkeletibb házait. Az aszfaltozás véget ér, megérkezünk ismét a szántók peremére. Az úttal együtt balra, északnak fordulunk, belevágunk az újabb egyenesbe. Majd három kilométert caplatunk ezen a széles, poros földúton, mire elérjük a túlsó végét. Itt balra fordulunk az elágazásban 250 lépésnyit, aztán rátérünk jobbra az Ótompahátra bevezető keskeny aszfaltra. Az egész település mindössze egyetlen, nagyon hosszú utcából áll. Nagyjából fél óra alatt érjük el a házak túlsó végén a 4405-ös főutat. Rátérünk a forgalmas aszfaltcsík déli oldalán, az úttesttől pár méternyire vezető jó minőségű kerékpárútra, és kelet felé indulunk el rajta.

Nagyjából húsz percet koptatjuk a bringások aszfaltját, mire elérjük a következő letérést az út túlsó oldalán húzódó erdőfolt délkeleti sarkánál. Keresztezzük a forgalmas utat, majd egy keskeny aszfaltcsíkon indulunk tovább. Ez az út egy gazdasághoz vezet és balra térve befordul a kapuján. Mi egy sorompót megkerülve egyenesen megyünk tovább a földek között. Néhány lépés után gyakorlatilag eltűnik a lábunk alól az út, mi pedig próbáljuk továbbra is tartani az irányunkat a telephely kerítése melletti dzsindzsában. A kerítés végén egy erdőfolt kezdődik balról, jobbra kitartanak a szántók. Igyekezzünk ezek peremén haladni: talán egy kicsit jobban járható, mint az erdőszéli gazos sáv. Nagyjából ezerlépésnyi törtetés végén érkezünk meg Nagymágocs szennyvíztelepéhez. Itt szerencsére újra aszfaltút kezdődik, amire rátérhetünk.

Körülbelül négyszáz lépés után az aszfaltcsík sarkosan jobbra fordul, bennünket pedig a felfestett jelzések megpróbálnak beterelni az út melletti erdőbe. Sajnos, nyáridőben itt nemigen van járható terep az aljnövényzet embermagas csalánjában. Ha bevállalhatatlannak véljük, maradjunk az aszfaltúton, ami később beletorkollik a Nagymágocsra vezető országútba. Ha mégis bevettük az ösvényt, a kastélyparkkal szemközt érünk el egy keskeny aszfaltutat, ami pár perc alatt a Károlyi-kastély kapujának portájához vezet bennünket. A bélyegzőt a portástól kell elkérnünk; ha beinvitál bennünket a házikóba, akkor a pecsételést magunk is elvégezhetjük.

Nagyjából az első túranapunk végére érkezünk Nagymágocsra. A legfőbb látnivaló a szép, neobarokk elemeket is tartalmazó Károlyi-kastély, melyet Károlyi Imre építtetett 1896-97-ben másod-unokatestvérével, Károlyi Zsófiával kötött házassága után. A Viktor Siedek által tervezett főépület és a hozzá tartozó gazdasági épületek közel eredeti formájukban maradtak fenn. Maga a kastély egy 40 hektáros parkban található. Az angolkert legfőbb értékei a ritka őstölgyek és fenyőfélék. A területhez tartozik egy 10 hektáros tó is, amit manapság horgászok használnak, halállományát főként ponty és amur alkotja. A szabályok szerint kifogásuk után bizonyos súlyhatár felett ezeket vissza kell engedni. A II. világháború végén a kastély berendezéseit, könyvtárát széthordták - a maradékot az állam lefoglalta, és máshol helyezte el. Később a Csepel Vas- és Fémművek üdülője, sőt görög szabadságharcosok szállása is volt egy darabig. Jelenleg szociális otthonként funkcionál. A park és az épület is látogatható.

A kastélytól, Nagymágocs széléről továbbindulva lassan beérünk a település belsejébe. A római katolikus templom előtt elhaladva kis terecskére érünk ki. Ide fut be jobbról az az aszfaltút, amin akkor érkezünk a községbe, ha nem indultunk neki a gizgazos erdei ösvénynek. A téren, egy parkban  jobbra áll az 1956-os emlékmű. Átballagva a település központján nagyjából húsz perc múlva térünk le a balra kiágazó Kossuth Lajos utcára, amin magunk mögött hagyjuk ezt a falut.

Érdemes megállnunk útközben a jól felszerelt Reál pont élelmiszerboltnál, hogy készleteinket feltöltsük. Az aszfaltozás nem ér véget az utolsó házaknál, folytatódik a mezők között. Egy balkanyar után feltűnnek előttünk a Szendreimajor épületei; mi még előttük jobbra fordulunk egy földútra. Foghíjas akácos alléban vonulunk végig a mezők közötti egyenesben, majd fél óra alatt a mezei utak kereszteződéséhez jutunk, s balra térünk. Egy idő után bal kéz felől erdőfolt társul mellénk. Egy belső erdősarkon, a magányos tanya mellett az úttal együtt jobbra, keletnek fordulunk, és 7-8 perces menettel érjük el az Árpádhalomra vezető egyenest.

A kis temető előtt elvonulva és a Mágocs-eret keresztezve érjük el a falut. A hosszú, egyenes Dózsa György úton érkezünk meg a központba. Az 537 fős község 1956-ban alakult önálló településsé egy népes tanyaközpontból. A hagyományok szerint a falucska határában fekvő természetes, hét kiemelkedésből álló földhalom-csoportból a legnagyobb Árpád fejedelemé volt, aki vezéreivel itt ütött tábort Pusztaszer felé menet. A névadó halmon Makovecz Imre állított életfát 1989-ben. Ezt nagyjából húsz perc alatt érhetjük el a központból kelet felé, a Szentesi útra letérve az Alföldi Kéktúra útvonaláról.

Miközben áthaladunk a településen, érintjük a volt Károlyi kúria parkját is. Az épületben jelenleg általános iskola működik. Parkjában érdemes felkeresni a Turul szobrot és Árpád vezér mellszobrát. Izgalmas színfolt a favázas római katolikus templom, amit 1921-ben szenteltek fel. A pecsétet a korlátozott nyitva tartású vegyesboltban találjuk a Dózsa György út 2/A szám alatt. Ha érkezésünkkor zárva van, szívesen adnak céges bélyegzést a kocsmákban, presszóban is.

A faluközpont kereszteződésén átvágva egyenesen indulunk tovább észak felé. Az utolsó házaknál elfogy alólunk az aszfalt, és újra egy poros mezei úton találjuk magunkat. Ha reggel indultunk Nagymágocsról, akkor a legmelegebb déli verőfényben vagyunk kénytelenek megtenni a következő, több mint öt kilométeres szakaszt az árnyékmentes szántóföldeken keresztül. Jobbra előttünk a távolban már kilométerekről feltűnnek Gádoros házai, aztán jó másfélórás menet végén, mielőtt kereszteznénk a Szentes és Orosháza közötti 147-es vasúti szárnyvonal sínjeit, jobbra vesszük az irányt, és a Fő utcán keresztül elérjük Gádorost. A Fő utcán megyünk végig, a Hétvezér utca sarkán álló vegyesboltban tudunk pecsételni. A hosszú, egyenes utca végén balra fordulunk, majd rögtön az első utcán jobbra folytatjuk az utunkat. A Mártírok útja kivezet minket a településről, és párhuzamosan halad az Eperjes felé vezető úttal. Egy ponton azonban balra kanyarodva mi is csatlakozunk az keskeny és gyakorlatilag forgalommentes aszfaltúthoz, elhaladunk az út mellett álló, de már rég bezárt kendergyár épületei előtt, majd beérünk Eperjesre

A faluban érdemes betérni a kocsmába, ugyanis ez az utolsó ilyen jellegű létesítmény a még távoli Szarvasig. (Persze, attól, hogy pecsételtünk Gádoroson, még itt is érdemes nyomdázni egyet a füzetünkbe, extraként). Innen vágunk bele a hosszú, egészen Szarvasig vezető mezei túránkba.

Észak felé hagyjuk magunk mögött az apró települést, utolsóként egy bekerített, szépen parkosított telken álló horgásztó mellett elballagva, aztán kiérünk a mezők közé. Nagyjából kilométernyit poroszkálunk a poros földúton, aztán hét-nyolcszáz lépésnyi kitérőt teszünk egy másikon nyugatnak. A következő elágazásban újból észak felé térünk, és hosszan követjük az itt kezdődő földutat. Balról egy nyílegyenes csatorna szegődik mellénk, aztán több mint másfél kilométeres út végén elérjük a zsilipjeit. Pici kitérővel megkerülünk nyugat felől egy kis erdőfoltot, aztán ismét egy óriásvonalzóval tervezett rész következik. A csatorna továbbra is kísérőnk lesz; két kilométeres menet után érkezünk meg az újabb zsilipjéhez.

Monoton, unalmas út ez a palacsinta laposságú tájon keresztül: csak egy-egy fasor, kisebb erdőfolt töri meg a szántóföldek egyhangúságát. Ilyen az igazi Alföld: semmi sem korlátozza a kilátást, a távoli horizontig szemlélődhetünk körös-körül. Újabb zsilip következik félóra után a csatornák elágazásánál. A vizesárkot követve itt északkelet felé törik az utunk, de körülbelül 700 lépés után egy balkanyarral visszafordulunk a korábbi, nagyjából északi irányba. Több mint egy kilométernyi menet végén térünk le erről az útról északnyugat felé egy másik mezei földútra, amin aztán félórás gyaloglással megközelítjük a Kákaifőmajor épületeit, miután az itt már betonburkolatú úton elballagunk a Szarvas-Káka repülőtér füves rétje mellett.

A repülőtér után útkereszteződéshez érünk, itt jobbra térünk, csatlakozunk a csatornához. Mikor elérjük a 44-es főút Szarvast elkerülő új szakaszát, először a zsilipen kelünk át, majd a főút alatt - a 2019 végén felfestett jelzések segítenek az útvonal megtalálásában. Kellemes gátparton megyünk tovább, majd kiérünk a 4401-es főútra. Ez az országút a magas száma ellenére nagyon forgalmas - igyekezzünk hát a füves padkáján ballagni. Megközelítőleg félórás menet végén érkezünk meg egy útkereszteződésbe, ahol a sarkon az Aranyhal horgászbolt magányos épülete áll. Érdemes lehuppanni az előtte lévő árnyékos padokra pihenni egyet.

Ennél a pontnál letérünk a forgalmas útról, s a balra kiágazó keskeny, kopottas aszfaltcsíkon megyünk tovább. Pár lépés után betonhídon keresztezzük a Szarvasi-Holt-Körös holtágát, így megérkezünk a kanyargós folyó által bezárt Bikazug nevű területre. Egy foghíjas jegenyesor kíséretében vonulunk végig az út vagy kilométeres egyenesén, majd a jobbkanyar után feltűnnek előttünk a majorság épületei. Innen már csak egy jól kijárt, poros mezei út van alattunk. Itt, a majorságnál ismét közel kerültünk a holtághoz; érdemes lesétálni a partjára, és elgyönyörködni a békés folyóban az egyik horgászstégtől!

A földúton továbbindulva nagyjából még három kilométert kell ballagnunk, hogy elérjük a végét. Innen már újra aszfalton sétálunk el a Csáki kastélyhoz vezető letéréshez, majd itt lefordulva a jelzett útvonalról a Körös-Maros Nemzeti Park központi épületeihez. A kéktúra bélyegzőt a kastély melletti látogatóközpont főbejárati kapuja melletti faoszlopon találjuk. Az Alföldi Kéktúra 5. szakasza hivatalosan itt ér véget.

Viszont ha már itt járunk, ne siessünk tovább, nézzük meg az itteni kiállításokat, s tegyünk egy sétát a kastélypark arborétumának sétaútjain is! Innen már gyorsan beérünk a városba: az aszfaltút átvezet a Kákafoki-holtág hídján, majd 300 lépés után jobbra letérve róla, és egy széles, murvás úton végigvonulva az üdülők és sportpályák között pillantjuk meg magunk előtt az Erzsébet-liget parkját. A sarkán letérünk az eddigi utunkról, és a liget sétaútjain végigballagva érjük el negyedóra alatt a halászcsárdát és a holtágon átvezető közúti hidat. Megérkeztünk Szarvasra.

Mostani túránkon kétségtelenül Szarvas a legfőbb látnivaló. Célszerű utunkat úgy tervezni, hogy legalább fél napot a településen tölthessünk, hogy a legfontosabb látnivalókat megnézhessük. Az Erzsébet-liget Holt-Körös felőli partján kihagyhatatlanok a vízben álló mocsári ciprusok. Tőlük egy nemrég épült gyaloghídon átkelhetünk a túlsó partra a Vízi színpadhoz.

A kék jelzéseket követve és a közúti hídon átkelve a Szarvasi-Holt-Körösön megcsodálhatjuk a vízben álló Millenniumi Emlékművet, amelyet szökőkút víznyalábjai fognak körbe, a hídról pedig jól látható a folyóparton álló Bolza-kastély épülete is. A keleti hídfőnél kis parkban áll Tessedik Sámuel szobra. A Szabadság úton továbbsétálva és a kéktúra útvonaláról letérve pár perc alatt érhetjük el a település harmadik szép kúriáját, a Mittrovszky-kastélyt. A városközpontból nagyjából félórás sétával juthatunk el a nagyobbik arborétumba (a Pepi-kertbe), ahol a növényritkaságokon kívül megtekinthetjük a Mini Magyarország élethű makettjein hazánk legszebb épített látnivalóit is.

A túra nyomvonalán befordulunk a hídfő után a Bolza-kastély mögé, balra megkerüljük az evangélikus templomot, s pár lépéssel kiérünk a Holt-Körös partjára. Egy kis kanyargás után egy gyalogúton végiglépkedünk egy is park horgásztava mellett, aztán a Strand utcát keresztezve felkaptatunk a gátra. Érdekes módon a gát a házak között vezet; vagyis a bal oldalán, a holtág felé eső területen álló házak nincsenek védve az árvizek ellen – ami egy holtágon ritkán fordulhat elő. Fenn a gáton megérkezünk a Történelmi Emlékút kopjafái közé, melynek minden oszlopa egy-egy jeles magyar történelmi eseménynek állít emléket. Az emlékút végén egy utca keresztezi a gátat. Balra leszaladva a töltésről jutunk ki pár perc alatt a történelmi Magyarország középpontját jelölő emlékműhöz.

A szélmalmot szimbolizáló alkotás egy kis mesterséges dombocska tetején áll, a park füve pedig lenyúlik egészen a Szarvasi-Holt-Körös partjára. Ha átpillantunk a folyón, a túlsó partján a nagyobbik arborétum, a Pepi-kert fáit láthatjuk. 

Poznámka


všetky záznamy na chránených územiach

Verejná doprava

Mindszent, vasútállomás:

  • Vasúttal a Szentes és Hódmezővásárhely, illetve Kiskunfélegyháza és Hódmezővásárhely között közlekedő vonatokkal a Mindszent vasútállomásig utazzunk.
  • Szentes és Csongrád, valamint Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő távolsági és helyközi busszal érkezve a Mindszent, Stop büfé megállóig utazzunk.

Szarvas, Körösvölgyi Látogatóközpont:

  • A Mezőtúr–Mezőhegyes vonalon vonattal is elérhetjük Szarvast, a Szarvas megállónál szálljunk le.
  • Távolsági vagy helyi (a vasútállomásról) busszal a Mezőtúri útelágazás megállóig utazzunk.

 

prístup

Mindszent, vasútállomás:

  • A vasútállomáson találjuk a pecsétet. Az állomással szemben elindulunk a Vasút utcán, majd a Nyomás soron jobbra kanyarodunk. Kiérve a Csokonai utcára, már a Kéken vagyunk.
  • A buszmegálló a Csokonai utcában található, amin halad a K jelzés. Pecsételni viszont egy kis kerülőt kell tennönk a vasútállomásig és vissza (170 m).

Szarvas, Körösvölgyi Látogatóközpont:

  • A buszmegállótól induljunk az elágazásig, és ahol a tábla is jelzi, forduljunk be a Körösvölgyi Látogatóközpont felé. Egyenesen haladunk, egyszercsak becsatlakozik a Kék. Átmegyünk az Annaligeti hídon, még egy kicsit megyünk, és bal kéz felől találjuk a Látogatóközpontot, ahol a pecsét vár minket.

Parkovisko

  • Mindszent vasútállomásán betonozott, ingyenes parkolót találunk.
  • Szarvason a Körösvölgyi Látogatóközpontnál találunk parkolót.

Súradnice

DD
46.524683, 20.192101
DMS
46°31'28.9"N 20°11'31.6"E
UTM
34T 438036 5152663
what3words 
///language.emulation.sled
Príjazd vlakom, autom, pešo alebo na bicykli

Vybavenie

Alapvető túrafelszerelés: túracipő vagy bakancs, az évszaknak megfelelő öltözet, ivóvíz, élelem. A navigáláshoz TERMÉSZETJÁRÓ app.


Otázky a odpovede

Opýtať sa prvú otázku

Máš otázku týkajúcu sa tohto obsahu? Tu je správne miesto, kde sa môžeš opýtať.


Recenzie

Napíš prvú recenziu

Buď prvý, kto napíše recenziu a pomôže ostatným.

Profilový obrázok

Fotografie iných


Obtiažnosť
Stredná
Trasa
75,3 km
Trvanie
18:50hod
Stúpanie
45 m
Klesanie
45 m
Z bodu do bodu Etapová trasa Možnosť občerstvenia Kultúrna a historická hodnota

Štatistika

  • 2D 3D
  • Obsah
  • Zobraziť obrázky Skryť obrázky
: hod.
 km
 m
 m
 m
 m
Pohybom šípok k sebe umožníte zmenu výrezu
Logo emmi Logo agrar Logo mol Logo otp