Zdieľať

Fotografia: Péter Farkas, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / A Szent György-hegy teteje a déli lejtők felől
  • / Tento pohľad vidíme z Kamennej brány, nachádzajúcej sa pod štítom
  • / Panoráma z Kamennej brány smerom na mesto Tapolca, na ľavom hornom okraji obrázku vidíme aj siluetu vrchu Somló
    Fotografia: Péter Farkas, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / A Kasza Béla esőbeálló nem messze a Szent György-hegy csúcsától
  • / A Szent György-hegy csúcsáról kivehetőek a Badacsony bazaltorgonái is

Fantasztikus balatoni panoráma várral, vízzel, szőlőkkel és sziklaformákkal a második legnagyobb tanúhegy tetejéről.

A Szent György-hegy tetején tábla segíti az alant elterülő táj elemeinek azonosítását. Széles a panoráma a Balatonra, melynek vízfelületébe beletakar a hatalmas Badacsony, és a szerényebb méretű, éppen köztünk és a víz közt emelkedő két szigligeti magaslat. Láthatjuk a Gulácsot is. Ha figyelmesebben megnézzük a Badacsonyt, jól kivehető a bazaltsapka szélén csupaszon álló bazaltorgonasor - melyek Szent György-hegyi rokonai pár méterre sötétlenek tőlünk. Ha jobbra fordulunk, a Keszthelyi-hegység alacsony, mégis markánsan környezetük fölé emelkedő vonulatait látjuk, ahogy belesimulnak a Balaton medencéjébe.

A Szent György-hegy tanúhegy: azaz a tetején szétterülő bazaltsapka védte meg a lepusztulástól. Ezáltal őrzi az egykori felszín magasságát, és ennek köszönhetjük, hogy ilyen magasságból nézhetünk körül a Tapolcai-medencében. A lapos vulkáni kőlepény miatt viszont csúcsra ne számítsunk, a hegytetőn apró füves platót találunk.

Ha az ösvényen továbbmegyünk kelet felé, egy másik kilátópontot találunk. Innen még teljesebb a kilátás a többi tanúhegy és a Bakony felé.

Otváracia doba

dnes otvorené

Egész évben szabadon látogatható.

Ceny:

Ingyenes.

outdooractive.com User
Autor
Áron Dömsödi
Aktualizované: 2020-03-25

Verejná doprava

• Tapolcára a Balaton északi partján közlekedő vonatokkal vagy távolsági buszokkal érkezhetünk.
  • Nemesgulács-Kisapáti vasúti megállóhely az északi parti Tapolca-Székesfehérvár vasútvonalon található.
  • Kisapáti, dűlőút megállóhely Tapolca vagy Szigliget irányából közelíthető meg busszal.
  • Indulhatunk Kisapáti, autóbusz-váróterem megállóból is.
  • Raposka, bejárati út buszmegállót legegyszerűbben Tapolcáról érjük el.

prístup

• Tapolca belvárosából az Országos Kéktúra K jelzésén jutunk el a bazaltorgonákhoz, az autóbusz-pályaudvarról szintén válasszuk a K jelzést! A bazaltorgonák után le kell térnünk jobbra, a K▲ jelzésre! (5,5 km, 286 m szintemelkedés.)
  • Tapolca vasútállomásáról, ha csak nem kéktúrázunk, a P jelzés a leggyorsabb lehetőségünk a csúcshódításra.  A bazaltorgonák után váltsunk balra a K▲ jelzésre! (6 km, 320 m szintemelkedés.)
  • Kisapáti, dűlőút buszmegállóból a K és P jelzésen indulunk észak felé, átvágunk a szőlők közt, és ahol a hegylábon a K jobbra, a P balra tér, válasszuk a P jelet! A turistaútba hamarosan jobbról csatlakozik a K▲ jelzés, ezen érjük el a csúcsot. (3,7 km, 284 m szintemelkedés.)
  • Nemesgulács-Kisapáti vasútállomásról és Kisapáti buszmegállójából a Z jelzés kalauzol el a Szent György-hegy tetejére, csak a Kaán Károly kulcsosháznál kell áttérnünk a K jelre, hogy azon gyalogoljunk a K▲ kiágazásáig. Erre váltva érünk fel a csúra. (3,5 km, 280 m szintemelkedés.)
  • Raposka, bejárati úttól induljunk kelet felé a Z jelzésű turistaúton! Kövessük az aszfaltot a S jelzés megpillantásáig! Ezen gyalogoljunk előre, majd a P jelen forduljunk balra, fölfelé a hegyre! Ahol a P turistaútból jobbra kiágazik a K▲, ott váltsunk is utóbbi jelre! Ez vezet fel a tetőre (2,3 km, 262 m szintemelkedés).
  • A Raposkához közeli parkolóból startolva a S jelzésen induljunk előre, majd a P jelen forduljunk balra, fölfelé a hegyre! Ahol a P turistaútból jobbra kiágazik a K▲, ott váltsunk is utóbbi jelre! Ez vezet föl a tetőre (1,1 km, 148 m szintemelkedés).

Parkovisko

• Raposka hegy felőli végén ágazik ki egy út, amely a hegy felé tart. Ennek végén találunk ingyenes parkolót.
  • A Tapolca-Kisapáti beköőútról a (Tapolca felől közelítve) Papmajor után letérve jobbra, a K útvonalán haladhatunk autóval egy földúton majdnem a kulcsosházig. Innen rövid emelkedőn érkezhetünk meg a csúcsra.
Príjazd vlakom, autom, pešo alebo na bicykli

Výlety cez toto miesto

410 m
Ukázať na mape

Zaujímavé miesta v okolí

Tieto návrhy boli vytvorené automaticky.

Otázky a odpovede

Spýtajte sa prvú otázku

Máš otázku týkajúcu sa tohto obsahu? Tu je správne miesto, kde sa môžeš opýtať.

Recenzie

Napíš svoju prvé hodnotenie

Buď prvý, kto napíše recenziu a pomôže ostatným.

Fotografie iných

Štítky

turistický cieľ
  • 2D 3D
  • Obsah
  • Nový bod
  • Zobraziť obrázky Skryť obrázky
  • 2 Výlety v tejto oblasti
Panoramatický chodník · Balaton (Plattensee)

BALATONTÚRA Tanúhegyek - Tanúhegyek 50

2019-05-15
57 km
13:00 hod
1982 m
A Tanúhegyek teljesítménytúra leghosszabb távján igen alaposan megismerkedhetünk a Balaton-felvidékkel. Sorra megmásszuk a Badacsonyt, a Tóti ...
od Viktor Szőke,   Magyar Természetjáró Szövetség
Peší výlet · Balaton-medence

Tapolca - Badacsonytördemic (OKT-05.)

2017-04-05
Ľahká Konštrukcia 5 Otvorené
17,3 km
4:50 hod
395 m
410 m
Táto časť je jednou z najkrajších ciest celej Modrej trasy. Vedie po vrchoch a vyvýšeninách Balatonskej pahorkatiny. Podľa slov Róbert Reicherta z ...