Magyar Természetjáró Szövetség weboldalai MTSZ Turista Magazin TuristaShop TEKA-kártya Kéktúra Galyatető Turistacentrum Gerecse50 A kéktúrázás napja
Vybrať jazyk

Magyar Természetjáró Szövetség Overený partner  Výber prieskumníkov
  • /
    Fotografia: verga.hu

Igazán egyedi látnivalót találtok az Ajka-Csingerbányánál található Hubertus Erdei Erdészeti Iskola mellett. A dioráma a Bakony élővilágát mutatja be interaktív, szórakoztató formában.

A Fekete István Dioráma is kedvezményekkel várja a Természetjáró Kártya tulajdonosokat. Tudj meg többet a Természetjáró Kártyáról (TEKA), a kedvezményekért kattints ide!

Az erdei iskola a Kab-hegy nyugati lábánál, Ajka központjától 7 km-re található az erdő mélyén. A mellette található tematikus bemutatóhely minden korosztály számára nyitva áll, és az interaktív eszközök segítségével igazán szórakoztató módon enged bepillantást a Bakony élővilágába. A Fekete István dioráma 105 m2-en 38, a bakonyi dombságra jellemző vadfaj 58 egyedét mutatja be teljes alakban, eredeti élőhelyük megjelenítésével.

A látogatók élethű modellek, állat- és növénypreparátumok mellett multimédiás, gyermekek által is kezelhető animációk, interaktív tablók, érintőképernyő és más informatikai eszközök felhasználásával kerülnek közelebb a vadvilág megismeréséhez. Az interaktív rész kettő, egymástól jól elkülöníthető szinten tartalmazza valamennyi faj hangját, szaporodásbiológiáját, táplálkozását, aktuális agancs-szarv fejlődését, trófeabírálatát. Az alapszint iskolásoknak készült, a bővített rész akár a vadászvizsgára készülőknek vagy a szakmai érdeklődőknek is megfelelő információkat nyújt.

A környéken számos kirándulási lehetőség adódik, mint a Kab-hegyi Kinizsi-kilátó, a Molnár Gábor-kilátó, a Sárcsikúti tanösvény és pihenőhely, vagy a Bányászati Múzeum.

További látnivalók a környéken:

Otváracia doba

Bővebb információk itt: Turisztika@verga.hu

Cena:

• Felnőtt: 300 Ft
  • Diák: 200 Ft
  • 6 éves korig ingyenes

A belépő árából 20% kedvezmény jár Természetjáró Kártya tulajdonosok számára.

Az adatok csak tájékoztató jellegűek, és a 2020 szeptemberi állapotot tükrözik. Érkezés előtt mindig tájékozódj a szolgáltató honlapján, és ha eltérést találsz, írd meg nekünk!

Profilový obrázok používateľa Katalin Sarkadi
Autor
Katalin Sarkadi
Aktualizované: 2020-10-05

Verejná doprava

• Budapest - Szombathely vasútvonalon Ajka megállóhelyig. A vasútállomától az 1-es jelzésű autóbuszokkal pár perc alatt eljuthattok a Jókai bánya elágazóig, majd gyalogosan körülbelül 2 kilométerre található a dioráma.

prístup

• A buszmegállótól délkeletre indulunk, majd jobbra tartunk a Jókai úton. Körülbelül 2,9 kilométer után tovább egyenesen követhetjük a S jelzést. Erről balra letérünk a Sárcsi-kúti tanösvény jelzéseire és egyenesen haladunk tovább északkelet felé. Körülbelül 300 méter múlva a tanösvény jobbra kanyarodik, de mi továbbmegyünk egyenesen, majd balra térünk a földútra, ami az iskolához vezet.
  • Az iskola a buszmegállótól bitumenes úton is elérhető, amely a Bartók Béla utca folytatása.

Parkovisko

• Az iskola Ajka felől közelíthető meg a 8. sz. főúton. Ajka-Bakonygyepesnél Ajka centrum irányába kell fordulni, majd Ajkán átautózva az utolsó körforgalomnál Csinger-Bódé irányba kell kihajtani. Ezt követően útbaigazító tábla jelzi, hogy az erdei iskolához jobbra kell kanyarodni, majd bátran hajtsatok be egyenesen az erdőbe, ahol 2 km-t autózva találjátok meg iskolát.
  • Az erdei iskola mellett tudtok megállni.

Súradnice

33T 697305 5215628
what3words
///bleached.beamed.beaming
Príjazd vlakom, autom, pešo alebo na bicykli

Výlety cez toto miesto

357 m
Ukázať na mape

Zaujímavé miesta v okolí

Tieto návrhy boli vytvorené automaticky.

Otázky a odpovede

Opýtať sa prvú otázku

Máš otázku týkajúcu sa tohto obsahu? Tu je správne miesto, kde sa môžeš opýtať.

Recenzie

Napíš prvú recenziu

Buď prvý, kto napíše recenziu a pomôže ostatným.

Profilový obrázok

3:40 hod
358 m
357 m
A Déli-Bakony Ajka feletti térségébe kóstolunk bele ezen a kiránduláson. A terep kevés szintkülönbséggel és több kiépített pihenőhellyel ...