Megosztás

• A Hármashatár-hegy csúcsa
    / A Hármashatár-hegy csúcsa
    Fénykép: Dömsödi Áron, Magyar Természetjáró Szövetség
  • A panorámafotóért kattints a képre!
    / A panorámafotóért kattints a képre!
Térkép / Újlaki-hegy
Időjárás

A sziklagyepes hegytető különböző pontjairól egy pazar körkilátás szeleteit élvezhetjük. A Budai-hegység összes jelentős magaslatát azonosíthatjuk, és még tömegektől sem kell tartanunk.

Az Újlaki-hegy meredeken emelkedik ki környezetéből. A Hármashatár-hegy csoportjához tartozik, fő tömegétől azonban egy alacsony hágó választja el, minden másik irányból nézve pedig élesen szökik az ég felé. Csúcsa közvetlen környezetében több különböző kilátóhelyet is találunk, ezeket „összeadva" körpanorámában gyönyörködhetünk.

A dolomitsziklagyepes délnyugati oldalon egy padot is találunk, és elsősorban a hármashatárhegyi vitorlázóreptérre látunk rá, aminek zöld szalagja a lábaink előtt hever. Szemben a Széchenyi- és a János-hegy, valamint az alig kiszúrható kilátóval felszerelt Hárs-hegy emelkedik. Balra a városi épületsokadalom tömegét a Sas-hegy sziklafogas oldalú kúpja töri át.

Sétáljunk fel a S jelzésen a csúcsra, mert újabb panorámákat élvezhetünk! A hegy északnyugati oldalán találjuk a sárkányrepülősök startrámpáját, és egy kicsivel lejjebb egy másik sziklagyepfoltot. Innen a Kálvária-hegy - Tök-hegy - Virágos-nyereg vonulatra nyílik nagyszerű kilátás, a háttérben pedig a Pilis Kevélyei és a Pilis-tető emelkednek. Még hátrébb a Visegrádi-hegység, szemben a Gerecse hullámzik, de szemfülesebbek számára a börzsönyi Magosfa is azonosítható. Alattunk a Vöröskővár bozótos dombja terül el, és mélyen belátunk a Remete-szurdok hasadékába. Ha sikerül felismernünk a Nagy-Kopaszt, a Kutya-hegyet és a Szénásokat is, akkor a Budai-hegység csaknem összes jelentős magaslatát megtaláltuk!

A 448 méter magas csúcsról főleg a Hármashatár-hegy átjátszótornyokkal tűzdelt tetejét láthatjuk, távolabb pedig Észak-Pest lakótelepei fehérlenek. A helyszín varázsát az adja, hogy egy buszvégállomástól alig negyedórányira, sziklákon ácsorogva igazi középhegységi látványt élvezhetünk.

A vetők mentén kiemelkedett sasbérc nagyrészt dolomitból épül föl, de mészkő is kibukkan az oldalában. A Budai-hegység medencékkel tagolt, sasbércekben gazdag csoportja teljes bájában mutatkozik meg a hegyről.

Nyitvatartás

Nyitva

Egész évben szabadon látogatható.

Árak:

Ingyenes.

outdooractive.com User
Szerző
Dömsödi Áron
Frissítés: 2018-08-24

Tömegközlekedéssel

• A 65-ös jelzésű busz Szépvölgyi dűlő végállomásától a legegyszerűbb elérni a csúcsot.
  • Érkezhetünk Hűvösvölgy felől is, mely számos busz és az 56-os, 61-es villamosok végállomása.

Megközelítés

• A 65-ös végállomásától haladjunk tovább az aszfalton! A végénél megérkezik a S jelzés, ezt kövessük egyenesen egészen a hegy csúcsáig (800 m, 69 m szintemelkedés)!
  • Hűvösvölgy végállomástól eljuthatunk a hegyre a S jelzésen, vagy a K jelű tursitaúton (3,2 km, 220 m szintemelkedés), melyről aztán balra, a S jelekre kell kanyarodnunk (2,9 km, 264 m szintemelkedés).

Autóval

• Autóval a Szépvölgyi dűlői buszfordulónál is tovább mehetünk, az aszfaltút végén tudjuk letenni a kocsit.
  • Hűvösvölgyben a Hűvösvölgyi út mellett találunk parkolóhelyet.
  • Autóval a Kőhegyi út végéig is hajthatunk, ekkor a Hármashatárhegyi Reptér mellett tudunk parkolni.