Megosztás

István-hegyi kilátó és turisztikai pihenőhely

Kilátó · Kemeneshát · nyitva
A tartalmat készítette:
Együttműködő szervezetek igazolt partner  A felfedezők választása
  • /
    fénykép: Döméné Király Gabriella, Együttműködő szervezetek

A kilátó egy szép panorámával körülvett kis tisztáson helyezkedik el. Battyány Ervin gróf a XIX. század elején építette meg, majd István Lajos földbirtokos 1938-ban átépíttette.

A legenda szerint Berzsenyi Dániel többször is megfordult Bögötén. Egyik alkalommal niklai birtokára igyekezve a jelenleg István-hegynek nevezett dombon írta a „Búcsúzás Kemenes-Aljától" című versét.

A kilátó a II. világháborúig cserkészcsapatok kirándulóhelyeként funkcionált, majd a "hidegháború" éveiben lebontották. Helyére acél- és betonszerkezetből légi megfigyelőállomást építettek, mely 10 éven keresztül zárt katonai bázisként üzemelt. Az 50-es évek végén ezt is lebontották. 1992-ben Bögöte Önkormányzata átvette az ingatlant és környékét, társadalmi munkával rendet raktak a környéken. 2001-ben Németh Attila tervei alapján megépült a mostani kilátó.

Vezetékes víz, kiépített angol WC, elektromos hálózatról működtethető világítás, fedett és lebetonozott illetve padokkal felszerelt kiülő rész, kiépített tűzrakó hely, bográcsállvány is van az építmény mellett. Rendezvények a helyi önkormányzati hivatal beleegyezésével szervezhetők itt.

Nyitvatartás

Nyitva

Egész évben szabadon látogatható.

Árak:

Ingyenes.

outdooractive.com User
Szerző
Döméné Király Gabriella
frissítve: 2020-03-31

Tömegközlekedéssel

Vasúti megálló Bögötén nincs.

A Sárvárról, Szombathelyről és Káldról induló buszokról a Bögöte, autóbusz-váróterem megállóban kell leszállni.

Megközelítés

• A buszmegállóból a K◼ jelzésen indulj észak felé a Szabadság utcán, majd 300 m után fordulj kelet felé (jobbra) a Rákóczi utcára. Ezen 600 méternyi séta után, még jóval a gazdasági épületek kerítése előbb térj jobbra a földútra (itt már látod a kilátó épületét). Az első kereszteződésnél még egyenesen haladj, majd tarts a balra kanyarodó úttal a kilátóig (összesen 1,3 km).

Autóval

• A 8-as útról a Patyi hotelnél kell letérni Bögöte irányába. 700 métert megtérve egy jobbkanyarba érünk, bal kéz felől gazdasági épületekkel. Ezt elhagyva az első lehetőségnél térjünk a balra kiágazó földútra (itt már látszik a kilátó). Az első kereszteződésnél még egyenesen menjünk tovább, majd az úttal tartsunk balra a célig.
  • A kilátó a faluból is megközelíthető. A Szabadság utcáról kanyarodj a Birkás közbe, majd az első lehetőségnél balra, ami a célig visz.
  • A nagy, füves területen ingyenesen parkolhatunk.
Navigáció Google Térképpel

Kérdések és válaszok

Tedd fel az első kérdést!

Erről a tartalomról még senki nem kérdezett.

értékelések száma

Írd meg az első hozzászólást!

Még nem szólt hozzá eddig senki.

A többiek fényképei

• 2D 3D
  • Tartalmak
  • Új pont
  • mutasd a képeket képek elrejtése