Megosztás
Kiállítási központ

Fekete István Dioráma

Kiállítási központ · Dunántúl
Ennek a tartalomnak a szerzője
Magyar Természetjáró Szövetség
  • /
    Fénykép: verga.hu
Térkép / Fekete István Dioráma

Igazán egyedi látnivalót találtok az Ajka-Csingerbányánál található Hubertus Erdei Erdészeti Iskola mellett. A dioráma a Bakony élővilágát mutatja be interaktív, szórakoztató formában.

A Fekete István Dioráma is kedvezményekkel várja a Természetjáró Kártya tulajdonosokat. Tudj meg többet a Természetjáró Kártyáról (TEKA), a kedvezményekért kattints ide!

Az erdei iskola a Kab-hegy nyugati lábánál, Ajka központjától 7 km-re található az erdő mélyén. A mellette található tematikus bemutatóhely minden korosztály számára nyitva áll, és az interaktív eszközök segítségével igazán szórakoztató módon enged bepillantást a Bakony élővilágába. A Fekete István dioráma 105 m2-en 38, a bakonyi dombságra jellemző vadfaj 58 egyedét mutatja be teljes alakban, eredeti élőhelyük megjelenítésével. Az élethű modellek, állat és növénypreparátumok mellett multimédiás, gyermekek által is kezelhető animációk, interaktív tablók, érintőképernyő és más informatikai eszközök felhasználásával kerülhettek közelebb a vadvilág megismeréséhez. Az interaktív rész kettő, egymástól jól elkülöníthető szinten tartalmazza valamennyi faj hangját, szaporodásbiológiáját, táplálkozását, aktuális agancs-szarv fejlődését, trófeabírálatát. Az alapszint iskolásoknak készült, a bővített rész akár a vadászvizsgára készülőknek, vagy a szakmai érdeklődőknek is megfelelő információkat nyújt.

A környéken számos kirándulási lehetőség adódik, mint a Kab-hegyi Kinizsi-kilátó, a Molnár Gábor kilátó, a Sárcsikúti tanösvény és pihenőhely, vagy a Bányászati Múzeum.

További látnivalók a környéken:

Nyitvatartás

Árak:

• Felnőtt: 200 Ft
  • Diák: 100 Ft
  • 6 éves korig ingyenes

A belépő árából 20 % kedvezmény jár Természetjáró Kártya tulajdonosok számára.

Az adatok csak tájékoztató jellegűek, és a 2018 februári állapotot tükrözik. Érkezés előtt mindig tájékozódj a szolgáltató honlapján, és ha eltérést találsz, írd meg nekünk!

outdooractive.com User
Szerző
Sarkadi Katalin
Frissítés: 2019-03-07

Tömegközlekedéssel

• Budapest - Szombathely vasútvonalon Ajka megállóhelyig. A vasútállomától az 1-es jelzésű autóbuszokkal pár perc alatt eljuthattok a Jókai bánya elágazóig, majd gyalogosan körülbelül 2 kilométerre található a dioráma.

Megközelítés

• A buszmegállótól délkeletre indulunk, majd jobbra tartunk a Jókai úton. Körülbelül 2,9 kilométer után tovább egyenesen követhetjük a S jelzést. Erről balra letérünk a Sárcsi-kúti tanösvény jelzéseire és egyenesen haladunk tovább északkelet felé. Körülbelül 300 méter múlva a tanösvény jobbra kanyarodik, de mi továbbmegyünk egyenesen, majd balra térünk a földútra, ami az iskolához vezet.
  • Az iskola a buszmegállótól bitumenes úton is elérhető, amely a Bartók Béla utca folytatása.

Autóval

• Az iskola Ajka felől közelíthető meg a 8. sz. főúton. Ajka-Bakonygyepesnél Ajka centrum irányába kell fordulni, majd Ajkán átautózva az utolsó körforgalomnál Csinger-Bódé irányba kell kihajtani. Ezt követően útbaigazító tábla jelzi, hogy az erdei iskolához jobbra kell kanyarodni, majd bátran hajtsatok be egyenesen az erdőbe, ahol 2 km-t autózva találjátok meg iskolát.
  • Az erdei iskola mellett tudtok megállni.