Megosztás
Forrás

Öreg-hegyi-kút

Forrás · Balaton · nyitva
Ennek a tartalomnak a szerzője
Magyar Természetjáró Szövetség Igazolt partner  A felfedezők választása
  • Az Öreg-hegyi-kút Szentbékkálla mellett
    / Az Öreg-hegyi-kút Szentbékkálla mellett
    Fénykép: Farkas Péter, Magyar Természetjáró Szövetség
  • Feszület az Öreg-hegyi-kútnál, Szentbékkálla mellett
    / Feszület az Öreg-hegyi-kútnál, Szentbékkálla mellett
Térkép / Öreg-hegyi-kút

Viszonylag biztos vízvételezési lehetőség az Országos Kéktúra mentén, de több, mint egyszerű forrás: szép foglalata mementója azoknak az időknek, amikor nagy becsben tartották a faluszéli szőlők öntözéséhez elengedhetetlen vizet.

Bár a Fekete-hegyet felépítő vulkanikus eredetű kőzetek nem karsztosodnak jól, azaz nem jellemző rájuk a sűrű, kiterjedt repedéshálózat, mely a mélybe vezetné a vizet, az Öreg-hegyi-kút megbízható, bővízű forrás az év nagy részében. Az itt felbukkanó víz a délebbre található, jobban karsztosodó kőzetek felől érkezik.

Az ilyen meleg, száraz, napsütötte területeken, ahol a mezőgazdaság is virágzik, nagy kincs a forrásvíz. Szentbékkálla legkiterjedtebb szőlőterülete kúszik fel a Fekete-hegy vállán, ezért a szőlőbirtokosok bazaltból épített foglalattal és egy kis fülkével igyekeztek megvédeni a kút tisztaságát. Az óvó szándék fejeződik ki a mára már nehezen kiolvasható feliratban is: „E kútba piszkos edént meríteni tilos! Akit rajta kapnak, 5 pengőre büntetik! Elöljáróság"

Előfordulhat, hogy hosszú nyári kánikulák, szárazságok idején a forrás vize elapad.

Nyitvatartás

Nyitva

Egész évben szabadon látogatható.

Árak:

Ingyenes.

outdooractive.com User
Szerző
Dömsödi Áron
Frissítés: 2018-07-25

Tömegközlekedéssel

• A Szentbékkálla, Petőfi utca buszmegálló közvetlenül Tapolcáról vagy Révfülöpről érhető el busszal.

Megközelítés

• Szentbékkálláról kövessük az Országos Kéktúra K jelzését a kúthoz! Kelet felé, a faluszéli bekötőúton hagyjuk el a települést! A K jel a szőlők határán balra kanyarodik. Rövidesen élesen jobbra fordulunk, emelkedünk a hegy peremén, majd egy balkanyar után, az út mentén találjuk a kutat.

Autóval

• A településközponton is áthaladó Kossuth Lajos utca jobbra kanyarodik, elhalad a katolikus templom mellett. Innen számolva a 2. elágazásnál egyenesen tovább, a domb felé indul egy névtelen, aszfaltozott út. Az elágazásnál tábla segíti a helyes irány követését. Ezen az úton jutunk el a forrásig - ne térjünk le az erdőn át kanyargó aszfaltról! A kútnál parkolhatunk is.
Navigáció Google Térképpel

1390 m
Mutassa a térképen:

Közeli látnivalók

Ezek automatikusan generált javaslatok.