Megosztás
Kulcsosház

Barátságkert kulcsosház, 680 m

Kulcsosház · Bükk-fennsík · Nyitva
Ennek a tartalomnak a szerzője
Magyar Természetjáró Szövetség
  • A Barátságkert kulcsosház
    / A Barátságkert kulcsosház
Térkép / Barátságkert kulcsosház

A bükki Kis-fennsíkon, az erdő mélyén 14 férőhelyes, mind a négy szobát cserépkályhával fűthető szállást találunk. Az üzemeltető célja, hogy a házikó ne csak menedéket nyújtson éjszakára, hanem vendégei otthonosan érezzék magukat benne. A kulcsosházban tágas, nyitott, erdőre néző teraszt, nagy nappalit, konyhát és pincét is találunk - utóbbiban a fűtéshez szükséges fát tárolják. A világítást modern napelemekkel és „időutazó” petróleumlámpákkal is megoldhatjuk.

Szállás (4 szoba, 14 férőhely)

• 3 db 4 ágyas szoba
  • 1 db 2 ágyas szoba

Adottságok

• ágyneműtartós heverők paplannal, kis- és nagy párnával, pokróccal (huzatot vinni kell!)
  • teljesen felszerelt konyha
  • közösségi tér: nappali
  • PB gáztűzhely
  • PB gázas hűtő
  • világítás napelemes rendszerrel
  • fűtés minden szobában cserépkályhával
  • tisztálkodás ballonokban tárolt vízzel
  • szelektív hulladékgyűjtők

Kulcs szükséges

Árak

kezdőár   Ft 1 430,00
  • 20000 Ft/nap/ház (14 fő)

Fizetési módok: készpénz, átutalás

Az adatok tájékoztató jellegűek, és a 2019 februári állapotot tükrözik. Foglalás előtt mindig tájékozódj a szálláshely honlapján, és ha eltérést találsz, írd meg nekünk!

Minősítések

Környezetbarát szálláshely Környezetbarát szálláshely  Családbarát turistaház Családbarát turistaház  Turistaház Turistaház

Megközelítés

Gépkocsival megközelíthető

Tömegközlekedéssel

A ház messze esik minden lakott területtől, így csak hosszabb túrával tudjuk megközelíteni! A legközelebbi buszmegállók a következők:

• Mályinka, tűzoltószertár
  • Tardona, sportpálya (autóbusz-forduló)
  • Lillafüred, palotaszálló
  • Lillafüredről rövidíthetünk a távon, ha a Lillafüredi Állami Erdei Vasúttal a Fazolakohó nevű megállóhelyig utazunk.

Megközelítés

• A mályinkai buszmegállóból a K+ jelzésen induljunk, ami az útról keleti irányba rögtön az erdőbe tér. 4,1 km után, a Mária-forrásnál csatlakozik hozzánk a S jelzés. Ezen haladunk tovább kelet felé egészen addig, amíg a S és P jelzés elágazásához nem érünk. Ezen a ponton kell észak felé a jelöletlen útra térni, amin 400 méternyi sétával érjük el a kulcsosházat (összesen 6,4 km).
  • A tardonai megállóból déli irányba induljunk a P jelzésen! 3,9 km után váltsunk a P▲, majd a K▲ jelzésre (a jobbra kiágazó ösvényen, ahol a P▲ és K▲ jelzés együtt fut, ne kanyarodjunk rá - hacsak nem akarunk felmászni a hegycsúcsra). A Csondró-patak völgyébe érve forduljunk balra, kelet felé a K+ jelzéseken. a Mária-forrásnál csatlakozik hozzánk a S jelzés. Ezen haladjunk tovább kelet felé egészen addig, amíg a S és P jelzés elágazásához nem érünk. Itt kell észak felé a jelöletlen útra térni, amin 400 méternyi sétával érjük el a kulcsosházat (összesen 7,7 km).
  • A lillafüredi buszmegállóból a Hámori-tó partján nyugati irányba induló K+ jelzést kövessük (egy ideig együtt halad a P és Z jelzéssel), majd 3,8 km után térjünk a jobbra, északi irányba induló P+ jelzésre! 1 km után forduljunk balra, nyugati irányba az utunkat keresztező P jelzésen, amihez nemsokára a S jelzés is csatlakozik. A két jelzés szétválásakor bármelyiken haladhatunk tovább - a S jelzés a rövidebb.  A P és S jelzés találkozási pontjában forduljunk az észak felé kiágazó jelöletlen útra, amin 400 méternyi sétával érjük el a kulcsosházat (összesen 8,2 km).
  • A kisvasút megállójából a K+ jelzést kövessük, majd 800 m után érjünk a jobbra, északi irányba induló P+ jelzésre! 1 km után forduljunk balra, nyugati irányba az utunkat keresztező P jelzésen, amihez nemsokára a S jelzés is csatlakozik. A két jelzés szétválásakor bármelyiken haladhatunk tovább - az S jelzés a rövidebb. A P és S jelzés találkozási pontjában forduljunk az észak felé kiágazó jelöletlen útra, amin 400 méternyi sétával érjük el a kulcsosházat (összesen 5,3 km).

Autóval

• Lillafüred-Bánkút műúton, illetve onnan a 10-es kilométerkőnél kiágazó murvás úton közelíthető meg.
  • A ház mellett ingyenesen parkolhatunk.