Magyar Természetjáró Szövetség weboldalai MTSZ Turista Magazin TuristaShop TEKA-kártya Kéktúra Galyatető Turistacentrum Gerecse50 A kéktúrázás napja
nyelv kiválasztása
Pihenőhely a Bundschu-kútnál

Értékelés

A magyar turultól a német gyöngyszemhez

Adatok

Malina Alexandra

2020-10-19 · Közösség
Tegnap mentünk végig ezt a túrát a csajokkal, hát megküzdöttünk rendesen az iszonyat mennyiségű sárral, de amúgy szép útvonal. A Turul környéken nagyon sokan voltak, később csak egy csapattal találkoztunk az erdőben. A Ranzinger-kilátóról szuper a környékre a kilátás, de elég szűk a lépcső. Utána lefelé a domb végig köves, mi ugye sok eső után mentünk, tiszta sár volt minden, csúsztunk szinte végig lefelé, de a túrabot jól jött. Öltözet szempontjából kellett esőkabáton kívül szinte minden, volt nyitott terep széllel és nappal, és volt hűvös erdő is. Vértestolna határán az erdőt valaki komposztálónak használja, iszonyat büdös, utána több km-en keresztül egyenes terepen visz az út. A Kis-réti-vadászház melletti tölgyfa valami csodaszép, jó idő esetén ücsörögtünk volna az alatta lévő padon. Ezután a P jelzésen már újra találkoztunk emberekkel, viszont a Szelim-barlangot kihagytuk, mert a csapat nagyon kipurcant, nekem 17.3 km-t mért a telefonom. Összességen ez egy kalandos túra, és a leírás valós, hogy közepes nehézségű. Gyermeket semmiképpen nem vinnék, tacsi volt velünk, ő is rendesen kipurcant a végére.