Magyar Természetjáró Szövetség weboldalai MTSZ Turista Magazin TuristaShop TEKA-kártya Kéktúra Galyatető Turistacentrum Gerecse50 A kéktúrázás napja
nyelv kiválasztása
A Gaja-szurdok és a benne kanyargó Gaja-patak ősszel

Értékelés

A Gaja-szurdok színe-java

Adatok

Gombás Gábor

2020-11-07 · Közösség
(A poszt augusztus végén készült) A hosszú hétvégére egy schneebergi kirándulást helyeztünk kilátásba. Ebből végül pont nem lett semmi, mert az ebezet benyalt valami rossebet, amitől úgy járt, mint a murányi kutya. Szerdán még többnyire azon erőlködtünk, hogy rendbe hozzuk a gyomrát, de stramm kölyök ez, reggelre kiheverte. Az új kenyeret bélfertőtlenítővel és diétás koszttal ünnepelte. Estére túlzottan rendbe is jött, a séta során már veszettül ásta a pocoklyukakat a mezőn, a kukoricás csak úgy ropogott a rohamaitól. Na jól van, semmi baja, csak törődésre vágyott. Még este fellapoztuk a Természetjáró applikációt és kinéztünk egy könnyed túrát, amely lazán teljesíthető mindannyiunk számára. Magát az útvonalat és a leírást megtaláljátok a programban „A Gaja-szurdok színe-java” néven, én csak kutyás szempontból osztok meg pár gondolatot. Viszonylag időben érkeztünk, bár a tervezetthez képest egy órát csúsztunk. Szendvicskészítés, pakolás, bicskaélezés, vízvétel. Minek egyáltalán bicska a szendvicshez?! Hanyag dekadenciával érkeznek ám a városiak. Az már csak a hab a tortán, hogy Kriszti kimosta a túralépőjét, hogy végül futócipőben jöjjön. Amire megérkeztünk a tett színhelyére csak páran szedelőzködtek a kijelölt parkolóban. Feltűnt, hogy mindenkinél is van kutya, így bíztam benne, hogy jól döntöttünk az útvonalválasztás kapcsán. GPS elindít, track betöltve, hátizsák feltankolva, indulhatunk. Bevettük magunkat az erdőben, ahol kellemes hőmérséklet uralkodott. Nyugodt, nézelődős, fényképezős tempót terveztünk, a teljesítmény most másodlagos. Az első állomásunk az Erdei-tó és a kempingezőhely volt, ahol megfürdettük Mellont, aki ezt követően eljátszotta a cserebogártáncot az erdei ösvényen. Így talán nem fog duzzogni egész úton, hogy tiszta bundával kell caplatnia, amikor rendesen be is panírozhatja magát. A Gaja-patak mellett haladva még párszor be lehet engedni az ebeket, bár a víz színe leginkább a Gangeszéra hasonlít. Az út első fele kellemesen lankás, viszonylag kis megterheléssel teljesíthető. A visszafordítóhoz érve, egy meredek, sziklás kaptató visz fel, de rövidre fogva a pórázt sima ügy volt ez is. Hard Dog Race-re készülve pár lépcsőakadályon kell átküldeni magunkat, amelyek magas és ritka fokokkal ívelnek át két kerítésen. Első alkalommal találkozott ilyen nehézséggel a Töki, de kis segítséggel pikk-pakk átküzdötte magát. Jöhet a lépcső a versenyen, azt is megmásszuk! A Károlyi-kilátó előtt eszegettünk egyet, majd felerősödve vágtunk neki a befejező szakasznak. Kiérve az erdőből, meglehetősen vad hőség fogadott minket, de rövid szakaszon kell csak haladni az aranyvesszők között, mely rengeteg lepke otthona. A túra végét kicsit megváltoztatva, visszacsorogtunk az erdőbe, hogy újra mártózhasson a kutty. A pihenőhely megtelt, bográcsok rotyogtak, baráti társaságok piknikeztek, ebek fürödtek, a büfé teraszán kávéztak a túrázók. Miután minden vízipók sírva könyörgött az életéért a fehér sárkány támadásait követően, elégedetten ballagtunk vissza a kocsihoz. A parkoló egy óra magasságában tömve volt, de mégsem tűnt úgy, hogy az úton sokan lennének. Széles ösvények jellemzik a vonalat, ezért nem kell egymást kerülgetni, ha kutyások jönnek szembe, nyugodtan el lehet haladni egymás mellett. Érdemes korán indulni, mert így biztos elkerülhető a tömeg. Kellemes túra lehet azok számára, akik nem keresnek nagy kihívásokat és a kedvencük nem egy klasszikus nikkelbolha. Mindemellett a táj lenyűgöző és feltölti az embert. Próbáljátok ki, ajánlom mindenkinek!