Bookmark

• / A Gulács oldalában
  • / A Szigligeti-hegy kúpja a Gulács felől
  • / A Gulács csúcsa a Szent György-hegy oldalából. Balra a Tóti-hegy

A Badacsony északi szomszédjáról szokatlan szemszögből csodálhatjuk a Badacsonyt, és a mögüle kibukkanó Balatont.

Nemesgulács felől felnézve a Gulácsra, azonnal szembetűnnek az erdőből kibukkanó, hatalmas kőfalak, a bazaltbánya maradványai. A hegyet minden oldalról szőlők veszik körül, de a meredek lejtőkre már nem kúsznak fel a szőlőskertek, ott sűrű erdőtakarót találunk. Apró csúcsára - a meredekséget kikerülve - spirál alakban vezet fel a turistaút, mely keresztezi a bazaltsapka pereméről leszakadó kőzettörmelék-lejtőt. Emelkedés közben, egy-egy gyérebb növényzetű pontról is kiláthatunk dél felé. A meredek, szűk ösvényt a Magyar Turista Egyesület Balatoni Osztálya formálta 1934-ben, és Lóczy Lajosról, a Balatont is kutató, neves földrajztudósról nevezték el. Az út tipikus Balaton-felvidéki hangulatot áraszt: a helyenként csenevész, ágas-bogas, napsütötte akácost áttörő ösvény alaposan megizzaszt, mire a végére érünk.

A csúcsról korlátozott kilátás nyílik ugyan, de magasan állunk környezetünk fölött. Főként a nyugatra elterülő táj látképével lakhatunk jól: a Keszthelyi-hegység, és valamivel közelebb a Szigliget fölé magasodó hegycsoport tűnik fel, de a Szent György-hegy is megmutatkozik. A fölfelé vezető ösvényről pedig a Badacsony horpadt északi arcát, a Kőkapu völgyét látjuk.

A csúcsot meghódítani kb. 1 órás kitérő az Országos Kéktúra K jelzéséről.

Opening hours

open today

Egész évben szabadon látogatható.

Fee:

Ingyenes.

outdooractive.com User
Author
Áron Dömsödi
Updated: January 06, 2020

Public transport

• Tapolcáról, Badacsonytomajból és Badacsonytördemicről autóbusszal utazhatunk a Nemesgulács, Vasút u. 3. megállóhelyig.
  • Mindhárom településről közelebb juthatunk a hegyhez, ha a Gulács és a Badacsony közti autóút buszmegállójában, Köbölkút, vadtelepnél szállunk le.
  • Nekiindulhatunk Káptalantótiból is. Itt a Káptalantóti, kultúrház megállót kell választanunk.

Getting there

• A Köbölkút, vadtelep buszmegállóból néhány métert nyugat felé kell sétálnunk az aszfalton, amíg az Országos Kéktúra K jelzése nem keresztezi az utat. Ezen jobbra kell fordulnunk, majd amikor az erdőben csatlakozik a Z és a K▲ jelű turistaút, azokon balra kell térnünk. A K▲ jelzést követve jutunk fel a csúcsra. (2 km, 220 m szintemelkedés.)
  • Nemesgulácsról a Z jelzést kell követni, mely a bányák mentén megkerüli a csúcsot a hegy palástján, végül a keleti oldalon eléri a K▲ jelzést. Ezt követve érkezhetünk meg a csúcsra. (2,9 km, 260 m szintemelkedés.)
  • Káptalantótiból a K jelzés kalauzol el a hegytetőig. Hosszan követi az országutat, majd annak egy bal kanyarjánál elhagyja azt - jobb felé. Ahol a Z jel jobbra letér az Országos Kéktúráról, ott indul a csúcsra a K▲ turistaút is. (3,7 km, 250 m szintemelkedés.)

Parking

• Autóval akkor juthatunk a legközelebb, ha a Badacsonytomajt Nemesguláccsal összekötő aútóúton indulunk el. Amikor az közel érve a hegyhez balra kanyarodik, a buszmegálló után jobbra kiágazó kis földúton a szőlők közé hajthatunk. Itt, a földút szélén hagyhatjuk az autót.
Arrival by train, car, foot or bike

Questions & answers

Pose the first question

You have a question concerning this content? Here is the right place to ask it.

Reviews

Write your first review

Be the first to review and help others.

Photos of others

Qualities

Place to visit
  • 1 Routes nearby
Long Distance Hiking · Balaton

Badacsonytördemic - Nagyvázsony (OKT-06.)